Är du nöjd - Berätta det för andra
Är du missnöjd - Berätta det för oss

,

GARANTI/ÅNGERRÄTT/RETUR

VIKTIG INFORMATION I SAMBAND MED BOKNING

Alla priser (Hårförlängningar/Extensions) är inklusive hår och inklippning. Håret är 55 - 60 cm långt.

Delbetalning sker via QLIRO direkt vid bokningen eller från salongen.

Vi kan ha tillfälligt slut på någon eller några nyanser men vi mixar alltid så att vi uppnår bästa resultat! Om du vet vilken färg du har kan du lägga undan hår till din tid genom att ringa salongen. Vet du inte exakt nyans så boka en konsultation. Våra hår går även utmärkt att färga.

GARANTI PÅ HÅRET
 
Hårets kvalité är väldigt beroende av din skötsel, därför kan vi aldrig lämna mer än 14-30 dagars garanti.
 

DETTA GÄLLER:
 
Keratinvax/Micro-Keratin - 30 dagar
Tape/Mini-Tape - 14 dagar
Träns/Easy Weft - 14 dagar
 

Under 14-30 dagar hjälper vi kostnadsfritt till med nedanstående tjänster:
 
•    Efterkontroll och rådgivning (om det behövs).
 
•    Isättning av tappade slingor.
 
•    Sy fast träns som lossnat, byte/justering av enstaka micro ring.
 
•    Flyttning av slingor enligt önskemål, om någon syns/sitter fel etc.
 
•    Urtagning av håret

Skulle ni mot förmodan få några problem med håret så vill vi att ni hör av er till oss. Vi är behjälpliga och ställer upp i den mån det enligt oss är rimligt. Det är i dessa fall väldigt viktigt att vi får se det så fort som möjligt (boka en garantitid). 

Det är också viktigt att du inte tar ur ditt hår, klipper av det, tillsätter kemikalier eller på något annat sätt försvårar det för oss att se helheten och kunna förstå problemet och därmed eventuellt avhjälpa det. Vi har rätt att neka hjälp om detta inte följs.
 

Vi återbetalar som regel aldrig några pengar.
Skulle det däremot efter en kontroll framkomma att det skulle vara något fel på håret eller keratinet/tapen/tränsen så byter vi ut dessa slingor utan någon kostnad för våra kunder. 
 

Problem som uppstår efter garantin löpt ut hjälper vi gärna till med, men då tillkommer kostnad för arbetstid samt hår.
 

Garantin gäller endast vårt hår från New Hair!
 

Har garantitiden gått ut så bokar man själv ett återbesök för det man önskar hjälp med.


 

AVBOKNING!
 

Kan endast ske minst 48 timmar innan bokad tid via bokningssystemet, telefon (inte sms), eller mail. Vi är hårda med detta och gör inga undantag!
 

Vi debiterar hela summan upp till 1500 kr och 50% av behandlingens kostnad om den överstiger 1500 kr om du avbokar för sent eller inte dyker upp.
 

ÅNGERRÄTT/REKLAMATION

Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr. Vi avser att medverka vid tvistlösningsförfarandet.

Allmänna reklamationsnämnden 

Box 174 
101 23 Stockholm 

Eventuella tvister som inte kan lösas av parterna prövas av Allmänna Reklamationsnämnden, http://www.arn.se/ Box 174, 101 23 Stockholm, vars rekommendationer vi avser att följa.
 

Vissa varor, exempelvis hygienprodukter, (tandborstar, rakapparater, värmedynor och andra produkter under kategorin personvård) omfattas inte av ångerrätten. För dessa varor gäller ångerrätten endast om originalförpackningen/originalemballaget är oöppnat.

Löshår är en hygienprodukt och omfattas därav inte av ångerrätten då orginalemballaget öppnats.